werkgeschiedenis
marketing-communicatiemedewerker voedingssupplementen
Na eerst een HBO-opleiding Communicatie Creatief te hebben afgerond, was ik daarna ruim 8 jaar werkzaam als marketing-communicatiemedewerker op de marketingafdeling van een farmaceutische groothandel van voedingssupplementen in Rotterdam. Binnen deze internationaal opererende organisatie was ik medeverantwoordelijk voor de vorming en uitvoering van het communicatiebeleid.
Marketing-communicatiemedewerker
Op zelfstandige en energieke wijze werkte ik mee aan het vormgeven en opmaken van o.a. direct mail (digitaal en print), brochures, catalogi, flyers, producteditorial, advertenties en corporate website. Ik leverde zelfstandig content aan of zorgde dat ik de benodigde informatie tijdig van collega's, klanten of andere partijen kreeg aangeleverd. Waar nodig herschreef ik informatie. Inmiddels heb ik ruim 15 jaar werkervaring met het schrijven van uitéénlopende soorten aansprekende teksten, zowel B-to-C als B-to-B. Ook Internationaal en Nationaal in persbericht via ANP.
Tekstschrijver
Een honderdtal productinformatiebladen zijn van mijn hand. Mijn schrijfexpertises zijn omtrent gezondheid, wellness, voeding, natuurlijke cosmetica, duurzaamheid en lifestyleproducten. Vrijwel dagelijks ben ik nauw betrokken bij de commerciële ontwikkeling van voedingssupplementen en het in de markt plaatsen daarvan. Zodoende ben ik bekend met de regelgeving omtrent deze onderwerpen. Bijvoorbeeld in relatie tot etikettering, claimsverordeningen, NCV, KoagKag, de Reclame Code Commissie en de richtlijnen van de EU.
Public Relations
Op het gebied van public relations heb ik mijzelf gaandeweg meer ontwikkeld. De laatste jaren was ik hoofdzakelijk het aanspreekpunt voor de pers en verantwoordelijk voor de plaatsing van content. Met name op het gebied van de organisatiecommunicatie en perscommunicatie beschik ik over veel ervaring. Ik ben thuis met begrippen als Corporate Social Responsibility, green enterprising, good governance, duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Expertise en extra ervaring
- Na het behalen van mijn havodiploma studeerde ik van 1997 tot 2001 Communicatie Creatief op hbo-niveau. Het volledig curriculum heb ik doorlopen en behaald.
- In de periode erna (2002 - 2006), behaalde ik het certificaat Toegepast Schrijven. En volgde ik tevens diverse schrijftrainingen, zoals; creatief, toegepast en column schrijven.
- In 2005 behaalde ik mijn Basisdiploma Voedingsleer.
- In 2007 - 2009 volgde ik een HBO-traject in de vakgebieden Merkenmanagement (Branding) en Accountmanagement.
- In 2007 waren mijn extra-curriculaire activiteiten onder meer het schrijven van artikelen voor Studenten.net.
- Voor een Rotterdamse krant deed ik, in van december 2008 tot februari 2009, kort onderzoek omtrent websiteoptimalisatie en professionalisering van de internetredactie. Ik signaleerde trends en volgde ontwikkelingen op internetgebied om deze vervolgens naar kansen en mogelijkheden te vertalen, en advies uit te brengen aan het management omtrent de te volgen online-strategie.
- In 2012-2013 volgde ik een cursus WordPress website ontwerpen.
- In 2014-2015 volgde ik een cursus InDesign ontwerpen.
- Momenteel (2016-2018) ontwerp ik vrijwel dagelijks folders, flyers, logo's, etiketten, banners etcetera. En schrijf succesvolle landingspagina's en redigeer en onderhoud dagelijks een tiental webpagina's.
Contentmanager
Op actieve en zelfstandige wijze redigeer en beheer ik de online communicatie-inspanningen van uw corporate website, genereer nieuwe leads en beheer de social media kanalen. Ondersteund door mijn communicatie-achtergrond in een internationale business-to-business omgeving kan ik als contentmanager ook teruggrijpen op die ruime praktijkervaring. Tevens behandel ik communicatievraagstukken aangaande technische implementatie, onderhoud, frontend of interfaceontwikkeling van websites. Bekijk het portfolio voor recent werk.
Door mijn communicatie-achtergrond houd ik een scherp oog op de Corporate Identity van een organisatie en kan ik schrijven volgens communicatieconcept, merkstrategie of productpositionering. Gecombineerd met mijn ervaring met websites en internet kan ik tevens adviseren en strategie bepalen. Bijvoorbeeld het management adviseren over IT-vraagstukken en een online marketingstrategie helpen bepalen.
Adobe Creative Cloud
Daarnaast beschik over een basiskennis html en goede Creative Suite (Photoshop, Illustrator en InDesign) vaardigheden.
Door dagelijks met social media te werken heb ik geleerd specifieke publieksgroepen nog gerichter te bereiken, alsmede volgens de karakteristieken van deze nieuwe media te schrijven. Vanzelfsprekend ben ik bekend met effectieve SEO, SEA (Adwords) en SEM. Ook beschik ik over kennis en heb ik ervaring met het werken in tal van open source CMS-systemen, waaronder Joomla! ModX Evolution, Magento, Open Cart en WordPress.
Communicatie coördinator
Uw organisatie profiteert direct van mijn theoretische kennis gesterkt door een ruime praktijkervaring met tal van communicatieaspecten in het bedrijfsleven. Opsommend zijn daar; het bedenken en uitvoeren van communicatieproducten, de productiebegeleiding i.s.m. vertaalbureaus, vormgevers en fotografen, (pers)voorlichting, het schrijven en het redigeren van teksten, het organiseren en begeleiden van beurzen en workshops, beheren van intranet voor medewerkers, het leiden van een presentatie, huisstijlbewaking en het beheren van (multimediale) content op een website (CMS). Met name sterk in strategische merkopdrachten, productpropositie, positioneringvraagstukken en marktconcepten.
Bent u op zoek naar een creatieve, gedreven en commercieel ingestelde tekstschrijver tevens contentmanager? Die resultaatgericht is en zonder 9 tot 5 mentaliteit? Met inmiddels al meer dan 15 jaar ervaring in de marketing-communicatie en het schrijven en publiceren van uitéénlopende soorten teksten? Maak dan gebruik van de contactknop rechtsbovenin deze website.